Team Red 10-11 vuotiaat (s.2013-2014)

Kesäkauden HARJOITUKSET Kerttulan urheilukentällä maanantaisin ja torstaisin klo 18-19.30 (klo 20 asti koulujen loma-aikana). Harjoitukset kentällä alkavat to 2.5.

Uusi harrastaja! ILMOITTAUDU harjoituksiin tästä. Yleisurheilulisenssi on maksettava ennen harjoituksiin ilmoittautumista, linkki lisenssin maksuun alla. Kaikilla harjoituksiin osallistuvilla lapsilla tulee olla yleisurheilulisenssi ja tapaturmavakuutus, joka alle 14-vuotialla sisältyy yleisurheilulisenssiin. Liity samalla Raision Kuulan jäseneksi tästä. Kaikkien harrastajiemme tulisi olla myös seuran jäseniä. Jäsen- ja kausimaksuista löydät lisätietoa kohdasta "Kausimaksut". Maksut hoidetaan Suomisportin kautta. Ilmoitus maksusta tulee myös sähköpostiin.

Mukaan harjoituksiin voi tulla koska vaan. Ilmoita lapsesi harjoituksiin viimeistään parin tutustumiskerran jälkeen, jotta saamme yhteystietosi, saat harjoitusinfoa Suomisport-sovelluksen kautta, ja jotta urheiluvakuutus astuu voimaan. Kokeilukerrat eivät sisällä vakuutusta.

Tästä pääset maksamaan lisenssin:

Yleisurheilulisenssit – Yleisurheilu.fi > Yleisurheilulisenssin maksaminen (Yleisurheilu/Suomen Urheiluliitto)

Harjoitus- ja kisainfo

Näet kaikki harjoitus- ja kisatapahtumat sekä muut tapahtumat ilmoittautumisen jälkeen Suomisportin mobiilisovelluksesta. Hoida sitä kautta ilmoittautuminen jokaiseen treeniin.

Tulevat kisat löydät myös Kilpailukalenterista www.kilpailukalenteri.fi.

Rediläisen liikunnallinen malliviikko-ohjelma:

• Ohjatut saliharjoitukset maanantaisin ja keskiviikkoisin  (1,5-3 tuntia)
  • Koulun liikuntatunnit 1-2 päivänä  (2-3 tuntia)
  • Muut liikuntaharrastukset / pihapelit- ja leikit (yhteensä n. 5 tuntia)
  • Yksi pidempi matalatehoinen juoksu / kävely / pyöräily tai hiihtolenkki mieltymyksen mukaan (1-2 tuntia lajista riippuen)
  • 1 uimahallireissu hyvää vaihtelua  (uintia/sukeltelua/vesileikkejä 1-1,5 tuntia)

Muuta tärkeää:

• Riittävä uni (9-10 tuntia) ja terveellinen / monipuolinen ruoka kaiken perusta jaksamiseen sekä koulussa että treeneissä!!
  • Aina läksyt heti koulun jälkeen, jos mahdollista
  • 10 minuutin venyttelyt vähintään joka toinen ilta
  • Hyötyliikunta elämäntavaksi (kävellen tai pyörällä kouluun, kaverille jne.)
  • Periaatteella jokainen päivä jotain liikunnallista, vähintään ulkoilua
  • Ei vatsa täynnä eikä koskaan sairaana treeneihin!

TEAM RED LASTEN PELISÄÄNNÖT

1. En kiusaa! Kiusaamista on: ulkopuolle jättäminen, selän takana puhuminen ja arvostelu, kaikki fyysinen väkivalta, perusteeton kommentointi/arvostelu harjoituksissa sekä häirintä sosiaalisessa mediassa. Kerron kiusaamisesta aina ohjaajalle, jotta tilanteeseen voidaan puuttua nopeasti.

2. Annan harjoituskavereilleni treenirauhan: En häiritse ja sählää harjoituksissa, en kiroile enkä huuda, en myös arvostele omaa tai toisten suoritusta negatiiviseen sävyyn.

3. Yritän aina parhaani harjoituksissa ja kisoissa. Muistan että harjoittelen oman kehitykseni vuoksi. Osallistun aktiivisesti, keskityn harjoitteluun.

4. Käyttäydyn asiallisesti kaikkia kohtaanKuuntelen ohjaajia, teen harjoitukset ja annetut tehtävät kunnolla. Kannustan kaikkia tasapuolisesti.

TEAM RED VANHEMPIEN PELISÄÄNNÖT

-Tuen ja kannustan lasta niin menestyksen kuin tappionkin hetkenä.

- Varmistan, että lapsi kulkee harjoituksiin turvallisesti, on ajoissa ja asianmukaisissa varusteissa, lepää ja syö hyvin.

- En arvostele tai vertaile ryhmän lapsia keskenään.

- Kannustan ja autan kaikkia ryhmän lapsia kisoissa. Näytän hyvää esimerkkiä käytökselläni.

- Annan lapsille ja ohjaajille työrauhan.

Team Red ohjaajat

Paula Salonen

Sanni Rautio

Sini Palosaari